شیراز نیوز
شیراز نیوز

شیراز نیوز

تشکیل کمیته حقیقت یاب در مورد حادثه منا متشکل از همه کشورهای آسیب دیده باشد

امام جمعه شیراز:

تشکیل کمیته حقیقت یاب در مورد حادثه منا متشکل از همه کشورهای آسیب دیده باشد

شیرازنیوز- نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز ضمن تاکید بر لزوم تشکیل کمیته حقیقت یاب در مورد حادثه منا، گفت: تمام کشورهای آسیب دیده در حادثه منا و مجامع و تشکل های بین المللی بی طرف باید این در کمیته حضور داشته باشند.

  به گزارش خبرنگارشیراز نیوز آیت الله اسدالله ایمانی، در خطبه های نماز جمله این هفته شیراز، افزود: این کمیته باید دلایل وقوع حادثه، علت گستردگی آن و رفتارهای غیر انسانی آل سعود بعد از وقوع حادثه منا را به دقت بررسی کنند.
وی بیان داشت: اینکه حکومت آل سعود و دولت عربستان که خودش متهم اصلی حادثه تلخ مناست اقدام به تشکیل کمیته تحقیق در این زمینه کرده بی معناست و به هیچ دردی نمی خورد.
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در سال های گذشته و در جریان مناسک حج شاهد برخی اتفاقات و حوادث بودیم اما عمق فاجعه در حج امسال بسیار زیاد بود.
آیت الله ایمانی گفت: برخی کشورهای اسلامی به دلیل اینکه با دلارهای نفتی عربستان آشنایی دارند در مقابل این فاجعه عظیم انسانی سکوت کردند و آل سعود در حاشیه امن قرار گرفت و برخی کشورها که حجاج آنها در حادثه منا کشته شده اند نیز حتی حاضر نیستند کشته های خود را از دولت عربستان تحویل بگیرند.
امام جمعه شیراز، با اشاره به موضع گیری قاطعانه رهبر معظم انقلاب در مورد حادثه منا اظهار کرد: سخنان قاطع معظم له و موضع گیری مقتدرانه ایشان دنیا را بیدار کرد و امروز باید مسیر قاطعانه ای که رهبری در این مورد در پیش گرفتند از سوی دولتمردان تا احقاق حقوق ملت و آسیب دیدگان دنبال شود.
وی، ضمن تاکید بر بی کفایتی و عدم احساس مسوولیت از سوی آل سعود در جریان حج امسال افزود: دولت عربستان هر سال بیش از 60 هزار نیروی امنیتی در منا و عرفات قرار می داد اما امسال تعداد این نیروها کمتر از 20 هزار نفر بود و آن هم نیروهایی که همه بی تجربه بودند.
آیت الله ایمانی افزود: کشور ما هنوز تعدادی مفقود دارد که دولتمردان، دستگاه قضایی، دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی و دستگاه دیپلماسی ما باید با تلاش دوچندان و فعالیت بیشتر نسبت به شناسایی مفقودان اقدام کنند چرا که حتی وجود یک مفقود هم برای کشور ما قابل قبول نیست و سخت است.
درحادثه رمی جمرات در منا که دوم مهر 94 در مکه و همزمان با عید قربان رخ داد، صدها زائرخانه خدا جان باختند که علت اصلی این حادثه هنوز مشخص نشده است.
تعداد کل جانباختگان این حادثه مربوط به استان فارس 49 نفر اعلام شده است.

** اگر راه نفوذ دشمن را نبندیم دچار مشکل خواهیم شد
امام جمعه شیراز، با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم هوشیاری در مقابل نفوذ دشمن در کشور گفت: همانطور که معظم له فرمودند، دشمن از تمام امکانات و فرصت ها از جمله مذاکره، دوستی و لبخند استفاده می کند تا راه نفوذ را ساماندهی کند.
وی افزود: نفوذ دشمن یعنی کاری که موریانه انجام می دهد، از درون می خورد و می پوساند بدون اینکه انسان متوجه شود.

** ائتلاف ضد تروریستی باید تقویت شود
امام جمعه شیراز، با اشاره به تشکیل ائتلاف ضد تروریستی در منطقه (ائتلاف ایران، روسیه، سوریه و عراق) گفت: این ائتلاف باید برلی خشکاندن ریشه تروریسم در منطقه و جهان تقویت شود.
وی افزود: برخورد قاطع با تروریست ها نشان خواهد داد که آمریکا در قبال مبارزه با تروریست تاکنون منفعلانه عمل می کرده و اگر می خواست می توانست برخورد بهتری داشته باشد.
آیت الله ایمانی ادامه داد: امروز مشاهده می کنیم که این ائتلاف چگونه عرصه را بر داعش تنگ کرده و امیدواریم به زودی شاهد نابودی کامل تروریسم در منطقه باشیم.

** استکبار به دنبال از بین بردن قداست خانواده ایرانی است
امام جمعه شیراز، با اشاره به نامگذاری 17 مهر به عنوان روز خانواده گفت: دست های بسیار زیادی در کار است تا اصالت، قداست و حرمت خانواده را بشکند و از بین ببرد.
وی افزود: بزرگان استکبار و نخبگان نظام سلطه قسم خورده اند و سوگند یاد کرده اند که مفهوم خانواده را از قاموس و فرهنگ مردم مسلمان و به ویژه ایرانیان حذف کنند و مردم باید بیدار باشند و خانواده را حفظ کنند.
آیت الله ایمانی گفت: خانه های مجردی، ازدواج سفید، طلاق های توافقی، اینها همه زنگ خطر است و نیروهای فکری جامعه و نخبگان ما باید مراقب باشند و افراد توانمند در این راه سرمایه گذاری و حمایت مالی کنند تا به کانون خانواده ها آسیب وارد نشود

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد