شیراز نیوز
شیراز نیوز

شیراز نیوز

انطباق درست پیام عاشورا بامقتضیات روز، ضروری است

انطباق درست پیام عاشورا بامقتضیات روز، ضروری است

شیرازنیوز- معاون امور مجلس و استان های صدا و سیمای کشور گفت: انطباق درست مقتضیات امروز با مفاهیم و پیام عاشورا موجب نتیجه گیری مناسب و مطلوب و عاری از تحریف و غلو از این حادثه و جریان بزرگ تاریخی و جاری شدن پیام عاشورا در جوامع بشری خواهد شد.

  به گزارش شیراز نیوز حجت الاسلام سید رمضان موسوی مقدم شامگاه پنجشنبه در آیین اختتامیه سیزدهمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی در حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) بیان کرد: جریان عاشورا تاریخی به وسعت همه دنیا است که در دنیای امروز باید این جریان تاریخی به خوبی برای عموم مردم بیان و تبیین شود.
وی افزود: پیام ها، درس ها، شعارها، مفاهیم، عبرت ها و واقعیات عاشورا باید بر اساس مقتضیات زمان و به درستی به مخاطبان ارائه شود که در این صورت شاهد اتفاق خوب جهانی و بهره مندی بشریت از پیام عاشورا خواهیم بود.
موسوی مقدم اظهارداشت: اگر نقل درست و بر اساس واقعیت از واقعه و جریان عاشورادر قالب های مختلف برای مردم انجام شود، نقد و بررسی درستی نیز ازاین جریان تاریخی صورت می گیرد که به شناخت صحیح و بر اساس واقعیت از قیام امام حسین(ع) خواهیم رسید.
او ادامه داد: امام حسین(ع) نسخه کاملی از قرآن ناطق و انسان کامل برای بشریت است که تمام فضایل انسانی را در جریان عاشورا به نمایش گذاشت.
موسوی مقدم عنوان داشت: دشمن شناسی یکی از ویژگی ها و ابعاد شخصیتی امام حسین(ع) است که پیروان این امام همام باید در هر عصر و زمانی به این موضوع توجه کنند.
وی افزود: امروز جهان در تسخیر رسانه ها است و رسانه ها در انحصار استکبار، کانون های ثروت، شهوت و قدرت است که مدیریت فرهنگی و سیاسی جهان آزادی و فرهنگ را در انواع منکرات و ناهنجاری ها، بی عفتی و بی حیایی به مردم عرضه می کند.
موسوی مقدم بیان کرد:متاسفانه جهان اسلام امروز در فقر،جهل و تعصب گرفتار است و با عقب افتادگی از تعصب کورکورانه رنج می برد و دشمنان اسلام نیز با بهره گیری از این ضعف فرهنگی و سیاسی و با بهره گیری از رسانه های خود، علیه اسلام تلاش می کنند و چهره متفاوتی ازاسلام را به مردم دنیا معرفی کرده اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد