شیراز نیوز
شیراز نیوز

شیراز نیوز

مردمی بودن از ویژگی های اجلاس پیرغلامان حسینی است

شیرازنیوز- رئیس سیزدهمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان حسینی گفت: موفقیت برگزاری اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی در سطح ملی و بین المللی در کشور، به دلیل مردمی و دینی بودن آن است.

  به گزارش شیراز نیوز محمود عاطفی شامگاه پنجشنبه در آیین اختتامیه سیزدهمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی در حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) بیان کرد: هرساله مردم به صورت خودجوش حضور و استقبال گسترده و مطلوبی از برگزاری اجلاس های بین المللی پیرغلامان حسینی دارند.
وی افزود: طرح برگزاری اجلاس تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی، 13سال پیش در صدا و سیما ارائه شد که در طول مدت زمان برگزاری تاکنون از 140 پیرغلام حسینی در کشور تجلیل شده است.
عاطفی با بیان اینکه حفظ و اشاعه فرهنگ اسلام و آیین های مذهبی از رسالت های اصلی صدا وسیما است اظهارداشت: این اجلاس تاکنون در 9 استان برگزار شده است و دوره های بعدی این اجلاسیه به ترتیب به میزبانی استان های هرمزگان ، یزد، آذربایجان شرقی و لرستان برگزار می شود.
وی با تقدیر از استان فارس به دلیل میزبانی مناسب از سیزدهمین دوره برگزاری اجلاس اضافه کرد: سیزدهمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیر غلامان حسینی با حضور 740 نفر میهمان داخلی و خارجی از جمله 40 نفر از 19 کشور جهان از جمله ترکیه، آلمان، آرژانتین، مالزی، هندوستان، تاجکستان، عراق، تانزانیا، نیجریه، قطر و میانمار در دو شهر شیراز و لارستان برگزار شد.
او ادامه داد: برگزاری این اجلاس در شیراز به صورت مردمی برگزار شد که هیات های مذهبی استان فارس کار شایسته و در خورشانی برای برگزاری هر چه بهتر این اجلاس انجام دادند.
عاطفی عنوان داشت: شاهد ویژگی های متفاوتی از جمله مردمی بودن، برگزاری دو مرحله ای اجلاس در شهرهای لار و شیراز، برگزاری کارگاه های آموزشی و نشست های تخصصی و علمی برای مهمانان داخلی و خارجی در این سیزدهمین دوره اجلاس تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی به میزبانی استان فارس بودیم.
دراین آیین بیرق امام حسین (ع) توسط استاندار فارس به استاندار هرمزگان برای میزبانی چهاردهمین اجلاس تحویل داده شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد