شیراز نیوز
شیراز نیوز

شیراز نیوز

نابودی گروه های تروریستی تندرو نیاز به همکاری کل جهان دارد

شیراز نیوز - یک کارشناس ارشد روابط بین الملل گفت: مبارزه و نابودی گروه های تروریستی تندرو مانند بوکوحرام، جیش العدل و داعش نیاز به همکاری کل جهانیان دارد.

  رُدین کشاورز، شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگارشیراز نیوز افزود: گروه بوکوحرام یک گروه تندروی تروریستی سلفی مذهب و از حامیان نظریات ابن تیمیه در کشور نیجریه است.
وی بیان کرد: بوکوحرام به معنای آموزش غربی حرام است که در سال 2002 میلادی توسط محمد یوسف در شهر مایدوگوری نیجریه به وجود آمد و در سال 2004 به کاما در ایالت یونه نقل مکان نمود.
کشاورز ادامه داد: آنها خواستار تعطیلی مدارس نوین و به ویژه مخالف فراگیری آموزش درس برای دختران هستند، از دیگر عقاید آنها می توان به تحمیل قانون خود خوانده شریعت بر تمام کشور نیجریه اشاره کرد.
این کارشناس گفت:اعضای گروه محمد یوسف حتی کروی بودن کره زمین را زیر سؤال برده و تاکنون اقدام به تهاجم های بی رحمانه ای علیه مردم خود کرده اند.
این استاد پیشین دانشگاه های پیام نور واحد استهبان و دانشگاه آزاد اسلامی واحد صفاشهر ، اشاره کرد: گروه جیش العدل نیز با آموزه های سلفی و باورهای وهابی است که پس از نابودی گروه جندالله به سرکردگی عبدالله ریگی اعلام موجودیت کرد و اکنون رهبری آن برعهده عبدالرحیم ملازاده با نام مستعار صلاح الدین فاروقی است.
وی اظهار داشت: این گروه همواره با نظام جمهوری اسلامی ضدیت دارد و بر همین اساس همکاری نزدیکی با تکفیری های سوری داشته و دارد.
کشاورز بیان کرد: آنها مخالف حمایت ایران از حکومت سوریه هستند و خود را از مدافعان حقوق اقلیت های سنی مذهب بلوچستان ایران قلمداد می کنند وبطور مکرر با برنامه ریزی و آموزش افراد اقدام به اجرای عملیات های تروریستی و انتحاری علیه جمهوری اسلامی ایران و سوریه کرده اند.
وی درباره گروه داعش توضیح داد: دولت اسلامی در عراق و سوریه که به اختصار داعش نامیده می شود دراواخر سال 2006 اعلام موجودیت کرد که گروهی مسلح با تفکرات سلفی افراطی است که تقاضای ایجاد یک کشور مستقل دارند که بخش های مختلف خاورمیانه ، شمال آفریقا و مناطقی از آسیا از جمله ایران و افغانستان و قسمتی از اروپا از جمله اسپانیا را در برگرفته اند.
کشاورز ابراز کرد: هدف از تشکیل این گروه ، بازگرداندن خلافت اسلامی به سرکردگی ابوبکر البغدادی است و چنان تندرو هستند که حتی با گروه های اسلام گرای سلفی مانند القاعده نیز درگیر شده اند به طوری که ایمن الظواهری، رهبر القاعده هر گونه انتساب به این گروه را مردود دانسته است و در حال حاضر این گروه درحال ایجاد شاخه ای دیگر در اردن می باشند.
وی با اشاره به یارگیری این گروه ها به ویژه داعش از کشورهای اسلامی و آمریکایی و اروپایی و اجرای عملیات تروریستی و قتل عام مردم دنیا به بهانه های مختلف گفت: شورای امنیت سازمان ملل متحد نسبت به بسیج کردن دولت ها و مردم برای انهدام و سرنگونی گروه های به اصطلاح اسمی اسلام اقدامات حمایتی را به انجام برساند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد