شیراز نیوز
شیراز نیوز

شیراز نیوز

طرح پیشگیری از پوسیدگی دندان برای دانش آموزان ابتدایی فارس اجرا می شود

شیرازنیوز- رییس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش فارس گفت: با توجه به آمار فراوان پوسیدگی دندان در بین دانش آموزان، طرح افزودن فلوراید از اول آبان ماه امسال برای پیشگیری از پوسیدگی برای دانش آموزان ابتدایی فارس اجرا می شود.

  به گزارش دریافتی یکشنبه شیراز نیوز از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس ، بهروز جامعیان افزود: هزینه اجرای این طرح را دانشگاه علوم پزشکی شیراز تقبل کرده و از این رو، اجرای آن برای دانش آموزان رایگان است.
وی اظهار کرد: مربیان بهداشت مدارس، پس از گذراندن آموزش های لازم به عنوان مجری طرح در مدارس ابتدایی حاضر می شوند.
رییس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش فارس با بیان این که برخی خانواده ها و دانش آموزان از اهمیت بهداشت دهان و دندان آگاهی ندارند، از مربیان و کارشناسان سلامت و تندرستی خواست که برای آموزش همگانی پیشگیری از بیماری های دهان و دندان به خانواده ها و دانش آموزان تلاش بیشتری داشته باشند.
به گفته متخصصان، استفاده از فلوراید اهمیت ویژه ای در کنترل و پیشگیری از پوسیدگی دندان بویژه در سطوح بین دندانی دارد.
فلورایدتراپی به معنای کاربرد موضعی فلوراید به صورت دوره ای بر روی دندان های کودکان برای افزایش مقاومت آن ها در برابر پوسیدگی است. در این روش دندانپزشک ابتدا دندان ها را با برس و خمیر مخصوص تمیز می کند و سپس فلوراید بصورت ژل یا وارنیش(جلا) روی دندان ها مالیده می شود

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد