شیراز نیوز
شیراز نیوز

شیراز نیوز

توزیع 80 تن آش صلواتی در شیراز بمناسبت 28صفر

شیراز نیوز- آش نذری 80 تنی که بمناسبت 28صفر سالروز رحلت حضرت محمد (ص)از هفته ها قبل مقدمات تهیه و پخت آن در بوستان خلد برین شیراز آغاز شده بود از سحرگاه امروز (پنجشنبه )تا حوالی ساعت 9بین مردم توزیع شد.

  مسئول اجرایی گروه فرهنگی امام هادی (ع) پنجشنبه به خبرنگار شیراز نیوز گفت : در این پخت چهار هزار و 200 کیلوگرم برنج، عدس و نخود هرکدام یک هزار و 200 کیلوگرم، 2 هزار و 500 کیلوگرم لوبیاچیتی، چهار هزار کیلوگرم تره، 150 کیلو ترخون خشک، یک صد کیلو ادویه جات، 20 عدد حلب روغن 17کیلویی و چهار تن گوشت استفاده شده است.
محمد اسدی افزود: به رسم سالهای پیشین امسال هم در 28 صفر مصادف با رحلت پیامبر اکرم (ص) نیز آش نذری و صلواتی 80 تنی در بوستان خلدبرین شیراز نیز پخت و در همین محل بین مردم توزیع شد.
وی در اراتباط با هدف این برنامه با اشاره به اینکه در 28 صفر هیچ برنامه ای قبلا نداشتیم و مظلومیت پیامبر در اینجا دیده می شد ، افزود: تصمیم گرفتیم که از 14 سال پیش در شب 28 صفر دربوستان خلدبرین پخت این آش صلواتی را با حجم سه تن اغاز کنیم و بر میزان این طبخ همه ساله افزوده شده و همچنان ادامه دارد.
اسدی گفت: تمام هزینه های این پخت از جانب مردم تامین می شود البته با توجه به گستردگی کار مردم دیگر استان های کشور نیز مشارکت دارند.
وی با تاکید بر اینکه هزینه این آش صلواتی از محل هدایای مردم علاقمند به رسول الله (ص) و اهل بیت (ع) تهیه شده ،گفت : ما به دنبال امامزاده کردن این کار نیستیم بلکه می خواهیم با این کار مردم را با اهلبیت(ع) مانوس تر کنیم .
به گفته متولیان امر سال گذشته 12 هزار خانواده از این آش استفاده کردند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد