شیراز نیوز
شیراز نیوز

شیراز نیوز

فرماندار شیراز: نام نویسی از داوطلبان نمایندگی مجلس خبرگان از 26 آذر آغاز می شود


شیرازنیوز- فرماندار شیراز گفت: نام نویسی از داوطلبان عضویت درمجلس خبرگان رهبری و شرکت در پنجمین دوره انتخابات این مجلس پنجشنبه 26 آذرماه آغاز می شود.

  حیدر عالیشوندی شنبه در گفت و گو با شیراز نیوز  افزود: با توجه به همزمانی برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، مسئولیت برگزاری انتخابات مجلس خبرگان به فرمانداری های مرکز هر استان واگذار شده است.
فرماندار شیراز گفت: داوطلبان عضویت در مجلس خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه فارس می توانند برای نام نویسی به این فرمانداری مراجعه کنند.
وی اظهار کرد: از پنجشنبه 26 آذر تا چهارشنبه دوم دی ماه به مدت هفت روز از داوطلبان عضویت در مجلس خبرگان نام نویسی می شود.
عالیشوندی گفت: واجدین شرایط قانونی می توانند در وقت اداری شخصا یا به وسیله نماینده خود که کتبا معرفی شده باشد با در دست داشتن 12 قطعه عکس جدید 4 × 6 و چهار نسخه تصویرهمه صفحات شناسنامه به این فرمانداری مراجعه ونسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.
وی بیان کرد: داوطلبان عضویت درمجلس خبرگان باید از اشتهار به دیانت و وثوق و شایستگی اخلاقی، اجتهاد و بینش سیاسی واجتماعی و آشنایی با مسایل روز برخوردار باشند.
فرماندار شیراز گفت: ویژگی اجتهاد در حدی است که فرد قدرت استنباط بعض مسایل فقهی را داشته باشد و بتواند ولی فقیه واجد شرایط رهبری را تشخیص دهد.
عالیشوندی اظهار کرد: معتقد بودن به نظام جمهوری اسلامی ایران و نداشتن سوابق سوء سیاسی و اجتماعی از دیگر شرایط واجدان شرایط نام نویسی برای عضویت در مجلس خبرگان رهبری است.
وی مرجع تشخیص دارا بودن این شرایط را فقهای شورای نگهبان قانون اساسی عنوان کرد و گفت: کسانی که رهبر معظم انقلاب صریحا و یا ضمنا اجتهاد آنان را تأیید کرده باشد از نظر علمی نیاز به تشخیص فقهای شورای نگهبان نخواهند داشت.
فرماندار شیراز گفت: ضرورت ندارد که نمایندگان ساکن و یا متولد حوزه انتخابیه خود باشند.
انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری به طور همزمان جمعه هفتم اسفندماه 94 برگزار می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد