شیراز نیوز
شیراز نیوز

شیراز نیوز

سه کتابخانه داراب تجهیز و افتتاح می شود

شیرازنیوز- مدیرکل کتابخانه های عمومی استان فارس گفت: تا پایان سالجاری سه کتابخانه عمومی در شهرستان داراب تجهیز و افتتاح می شود.

  به گزارش شیراز نیوز سید محمدامین جعفری شنبه در حاشیه بازدید از کتابخانه های عمومی شهرستان داراب بیان کرد: شورای شهر شهر فدامی ساختمانی به مساحت 150 مترمربع را در اختیار کتابخانه های عمومی قرار داده است که در صورت تکمیل آن توسط شهرداری این کتابخانه تا پایان سال افتتاح می شود.
وی با بیان اینکه کتابخانه شهید اسلامی نسب در روستای لایزنگان این شهرستان به زودی گشایش می یابد افزود: هم اینک در حال رایزنی برای تحویل ساختمان 400 متر مربعی مجتمع فرهنگی - مذهبی الزهرا(س) داراب توسط هیأت امنای این مجتمع به کتابخانه های عمومی فارس هستیم که در صورت تحقق این مهم این مرکز نیز به عنوان کتابخانه عمومی آماده سازی می شود.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان فارس با اشاره به نامگذاری خیابان اصلی روستای لایزنگان به نام کتاب ادامه داد: در کمپین جمع آوری کتابی که اخیرا برگزار شده است بیش از ده هزار عنوان کتاب جمع آوری شد که کتابخانه شهید اسلامی نسب با این کتاب ها تجهیز می شود.
جعفری عنوان داشت: روستای لایزنگان با توجه به در اختیار داشتن بزرگترین دشت گل محمدی جهان مقصد گردشگری است و با این فعالیت های فرهنگی می توان برنامه ریزی کرد تا آن را به عنوان روستای ترویج کتابخوانی در یونسکو ثبت شود.
وی با اشاره به تامین منابع و کتابدار کتابخانه زنده یاد فرخنده روستای نوایگان نیز اظهارداشت: این کتابخانه توسط دهیاری این روستا تحویل کتابخانه ها شده است و با حمایت 20 میلیون ریالی انجمن کتابخانه های عمومی داراب و 10 میلیون ریالی دهیاری، کتاب های مورد نیاز خریداری و به زودی رسما فعالیت خود را آغاز می کند.
جعفری اضافه کرد: داراب از شهرستان های فرهنگی استان فارس است که گام های بلندی در مسیر توسعه کتابخانه ها و ترویج کتابخوانی برداشته است.
مدیر کل کتابخانه های عمومی فارس در سفر به شهرستان داراب از کتابخانه شهدای جنت شهر، کتابخانه آیت الله انصاری شهر داراب و کتابخانه فرهنگ فورگ نیز بازدید کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد