شیراز نیوز
شیراز نیوز

شیراز نیوز

استاندار فارس: اقتدار پلیس به میزان اعتماد مردم بستگی دارد

شیرازنیوز- استاندار فارس، اقتدار پلیس را نه به واسطه اسلحه و جریمه کردن بلکه ناشی از میزان اعتماد مردم به این مجموعه دانست و گفت: این اعتماد زمانی افزایش می یابد که پرسنل این مجموعه در رعایت قانون پیشقدم باشند و با رفتار خود لزوم رعایت قانون را به دیگران نیز بیاموزند.

  به گزارش خبرنگارشیراز نیوز محمد علی افشانی، روز دوشنبه در همایش روسای کلانتری ها و پاسگاه های انتظامی استان فارس در شیراز افزود: اگر رفتار پلیس به ایجاد اعتماد بیشتر در مردم منتهی شود این بزرگترین سرمایه اجتماعی نه تنها برای پلیس بلکه برای کل نظام خواهد بود.
وی، اقدامات انجام شده از سوی مجموعه نیروی انتظامی استان فارس برای ایجاد اعتماد و رضایتمندی در مردم و همراه ساختن شهروندان را خوب توصیف کرد و بیان داشت: اقدامات نیروی انتظامی در این استان برای کاهش جرایم و برخورد با اشرار زمینه ای ایجاد کرده که مردم امروز با دیده احترام و علاقه به این مجموعه نگاه می کنند.
استاندار فارس، داشتن نشاط و شادابی در کنار اقتدار و قاطعیت را لازمه پرسنل نیروی انتظامی دانست و بیان کرد: وقتی در چهره انسان نشاط باشد این نشاط و شادابی از نظر روانی تاثیر بسیار مثبتی بر روی مخاطب می گذارد.
افشانی افزود: در برخورد با اشخاص می توان با روی گشاده و همراه با خوشرویی کاری را انجام داد که انجام آن با 100 بار پرخاشگری و تندخویی ممکن نیست.
وی، ضمن تاکید بر لزوم انجام امر به معروف و نهی از منکر با روی باز و خوشرویی گفت: همه ما به دنبال اصلاح جامعه هستیم و این کار باید بدون ایجاد تنش و مشکل انجام شود.
او گفت: برخورد نادرست و همراه با پرخاشگری به جای اینکه تاثیر مثبت داشته باشد تاثیر منفی به دنبال دارد و عمق این تاثیر می تواند تا چندین نسل را در بر گیرد.

**حضور تمام سلایق درون نظام در انتخابات ضروری است
استاندار فارس، در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری گفت: همه باید تلاش کنیم تا تمام سلایق و دیدگاه های مختلف درون نظام در انتخابات حضور یابند و قدرت انتخاب داشته باشند.
وی افزود: هرچه کاندیداها دارای تجربه و تونایی بیشتر باشند و مردم شناخت بیشتری نسبت به آنها داشته باشند، تمایل مردم برای برای مشارکت در انتخابات نیز بیشتر خواهد شد.
او افزود: مجلسی که از انسان های توانمند، سالم و کاردان تشکیل شده باشد، مجلسی موفق خواهد بود و لازم است که افرادی کاردان در این عرصه رقابتی حاضر شوند.
افشانی گفت: در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه به انتخابات به عنوان یک معیار توسعه یافتگی می نگرند و شاخص توسعه یافتگی قدرت انتخاب مردم است و هرچه این قدرت و مشارکت بیشتر باشد بیانگر توسعه یافتگی بیشتر است.
وی اظهار کرد: کسانی که در انتخابات حضور می یابند اساسا نظام و ساز و کار حاکم را قبول دارند و می کوشند که با مشارکت خود در کنار سایر آحاد ملت در مسیر بهبود اوضاع گام بردارند.
استاندار فارس بیان کرد: ما نیز وظیفه داریم که شرایط را به گونه ای فراهم کنیم که مردم در فضایی همراه با نشاط در انتخابات مشارکت داشته باشند.
افشانی گفت: باید شرایط به نحوی فراهم شود که استان فارس در میزان مشارکت مردم در انتخابات جزو دو یا سه استان اول کشور باشد.
وی گفت: ما نیز به عنوان مجریان برگزاری انتخابات وظیفه داریم انتخابات در نهایت صحت و سلامت برگزار شود چرا که در مقابل مردم و آرای آنها مسئولیت داریم و باید از آن آرا به بهترین شکل ممکن صیانت کنیم.
دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفند ماه 94 برگزار می شود.


**باید جامعه را از دوقطبی کردن نجات دهیم
استاندار فارس، ضمن تاکید بر لزوم تلاش برای نجات جامعه از دوقطبی شدن گفت: باید بکوشیم تا از شکاف موجود در بین جریان های سیاسی جامعه هرچه بیشتر کاسته شود و افراد و جریان های سیاسی به جای مقابله، در چارچوب قانون با یکدیگر رقابت کنند.
افشانی افزود: هرچه کینه و نفرت در جامعه کمتر شود و اتحاد و همبستگی جای آن را بگیرد، سود آن به نسل امروز و نسل های فردا و فرزندان کشور خواهد رسید.
او گفت: در فضایی که آرامش، همبستگی و اتحاد حاکم باشد، مردم هم با توجه به آگاهی و قدرت تشخیصی که دارند بهترین انتخاب را انجام خواهند داد.
استاندار فارس بیان کرد: امیدواریم که با تلاش و پشتکار تمام دست اندرکاران برگزاری انتخابات به ویژه نیروی انتظامی، شاهد برگزاری انتخاباتی آرام همراه با حضور حداکثری و پرشور مردم باشیم.

**رونق اقتصادی بدون وجود امنیت شکل نمی گیرد
افشانی، امنیت را زیربنای توسعه در هر کشوری دانست و گفت: سرمایه گذاری، اشتغال و رونق اقتصادی بودن امنیت ممکن نیست و شکل نخواهد گرفت.
وی افزود: هر کجا که نا امنی جای امنیت را بگیرد، در آن جامعه به جای رونق، اشتغال و نشاط، فقر، فلاکت، فرار سرمایه، بی اخلاقی و مشکلات اجتماعی حاکم خواهد شد.
استاندار فارس ادامه داد: باید تا آنجا که ممکن است از میزان التهاب در جامعه کاسته شود تا در سرمایه گذار میل و رغبت سرمایه گذاری ایجاد شود.
استاندار فارس ادامه داد: اگر در جامعه امنیت وجود داشته باشد، جامعه در مسیر رونق اجتماعی اقتصادی و فرهنگی حرکت خواهد کرد و کار برای متولیان برقراری نظم و امنیت نیز بسیار راحت تر خواهد شد.
وی افزود: همه باید بکوشیم تا در جامعه دو عنصر مهم قانون و امنیت حاکم شود و اگر ما به عنوان مسئولان و خدمتگزاران مردم مبنای کار خود را رعایت قانون قرار دهیم بدون شک بخشی از مشکلات را نخواهیم داشت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد