شیراز نیوز
شیراز نیوز

شیراز نیوز

زنگ خطر نگرانی برای ایدز به صدا در آمده است

رییس مرکز پژوهش های ایدز در دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

شیرازنیوز- معاون مرکز تحقیقات سیاستگذاری سلامت و رییس مرکز پژوهش های ایدز در دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان داشت : زنگ خطر نگرانی برای ایدز در جامعه ما به صدا در آمده و می طلبد تا با برنامه ریزی جمعی راهکارهای پیشگیرانه برای این بیماری تقویت شود.

  به گزارش خبرنگارشیراز نیوز ، دکتر حسن جولایی چهارشنبه در حاشیه دومین کنگره بین المللی ایدز زنان و کودکان در شیراز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: موضوع مهمی که باید بیشتر به آن توجه کنیم کاهش سن ابتلا به ایدز در جامعه است که اکنون بیشترین شیوع در رده جوانان و نوجوانان قرار دارد .
دکتر جولایی با تشریح محورهای کنگره ایدز بیان داشت : این کنگره در حوزه آسیب های اجتماعی شامل حاشیه نشین ها ، زنان تن فروش ، کودکان خیابانی و بی سرپرست یا بد سرپرست ، کاهش آسیب ، انگ و تبعیض ، چتر حمایت اجتماعی به بررسی تازه های علمی می پردازد .
دبیر علمی دومین کنگره ایدز زنان و کودکان ادامه داد : همچنین مباحث و مقالات علمی در باره ایدز در زنان ، استراتژی و پیشگیری ، بهداشت باروری و زنان ، سلامت خانواده و رفتارهای جنسی سالم و تغذیه ارائه می شود .
جولایی با بیان اینکه ابتلای کودکان به ایدز از محورهای اصلی کنگره است گفت: چالش‏های بهداشتی درمانی کودکان آلوده ، کودکان متأثر از HIV ، راهکارهای کاهش موارد HIV در کودکان ، چالش‎های تشخیص زودرس HIV در کودکان و حمایت‎های همه جانبه از کودکان HIV از دیگر محورهای این کنگره است .
به گفته این مسوول ارتقای سلامت و مداخلات موثر در بیماریابی بهنگام، مداخلات ارتقاء سلامت در افراد سالم دارای رفتار پرخطر ، حمایت طلبی رسانه ای ترویج و ارتقای رفتار های سالم در جامعه ، تحقیقات نوین در تشخیص و درمان HIV هم در این حوزه بررسی می شود .
این کنگره با همکاری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و حمایت موثر مرکز مدیریت بیماریهای وزارت بهداشت در سطح کشور و منطقه در تاریخ 25 الی 27 آذرماه سال جاری در شیراز برگزار می گردد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد