شیراز نیوز
شیراز نیوز

شیراز نیوز

لزوم هدفمندسازی آموزش های پزشک خانواده با نیازهای جامعه

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد :

شیراز نیوز - رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در آیین اختتامیه نخستین سمینار بین المللی پزشک خانواده، برپایی آن را نقطه آغازی برای آینده برنامه پزشک خانواده دانست و بر لزوم هدفمندسازی آموزش های پزشک خانواده با نیازهای جامعه تاکید کرد.

  به گزارش خبرنگار شیراز نیوز ، دکتر محمدهادی ایمانیه دوشنبه شب در آیین پایانی این سمینار با بیان اینکه این برنامه به عنوان نخستین سمینار پزشک خانواده، خوب برگزار شد، افزود: لازم است برای تضارب آرا و شناسایی مسیری که در آن قرار داریم، اقدامات بیشتر انجام گیرد.
وی ادامه داد: باید برای تقویت برنامه پزشک خانواده، آموزش ها را متناسب با نیاز جامعه، هدفمند کنیم .
دکتر ایمانیه گرایش به سلامت محور شدن به جای درمان محوری، فعال شدن به جای اقدامات انفعالی و تلاش برای ارایه آموزش های متناسب با اجرای برنامه پزشک خانواده را از آخرین فعالیت های برنامه پزشک خانواده در استان فارس، دانست.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ابراز امیدواری کرد : به کمک اجرای این برنامه، رابطه میان جامعه پزشکی و نیروهای پیراپزشکی، بیش از پیش تقویت شود.
او با بیان اینکه در طول دو روز برگزاری این برنامه، کارشناسان و دست اندرکاران آن با دیدگاه های متنوع و تجارب طولانی، با یکدیگر تبادل نظر کردند، گفت: بر اساس مجموع آرای ارایه شده، همه در خصوص اجرای آن توافق نظر دارند و اکنون از مرحله تردید در اجرای برنامه پزشک خانواده، گذر کرده ایم.
رییس سیمنار بین المللی پزشک خانواده نیز در این مراسم بیان داشت : حاصل این سیمنار باید پیشبرد بهتر و قوی تر برنامه پزشک خانواده باشد .
دکتر کامران باقری لنکرانی با بیان اینکه برنامه پزشک خانواده، موضوع جدیدی نیست، به سخن حکمایی چون رازی، در هزار و صد سال پیش اشاره کرد که مردم را به داشتن یک طبیب ویژه به عنوان محرم همه مشکلات و بیماری هایشان فراخوانده است.
او از پزشک خانواده به عنوان مفهوم امروزی این توصیه یاد کرد و افزود: در طول دو روز برگزاری این سمینار در شیراز، کوشیدیم برنامه پزشک خانواده را با ارایه مستندات، ترازیابی بین المللی کنیم و ضمن بررسی فلسفه آن، به اموری چون نظام انگیزشی مرتبط با آن بپردازیم.
دکتر لنکرانی با اشاره به چند ماه تلاش مستمر برگزارکنندگان این سمینار، حاصل آن را ارایه مقالات علمی به صورت سخنرانی و پوستر، تبادل آرا و در پایان هم یک نشست جمع بندی دانست و ادامه داد: از جمله نقاط قوت این سمینار، حضور دو قائم مقام وزیر بهداشت، رییس ستاد کشوری برنامه پزشک خانواده، سازمان های بیمه گر، انجمن پزشکان عمومیف سازمان نظام پزشکی و تمامی دست اندرکاران برنامه بود و می توان آن را گام نخست خوبی در راستای بررسی برنامه پزشک خانواده، برشمرد.
رییس سیمنار بین المللی پزشک خانواده یادآور شد: جا دارد با یک پایش مداوم، نقاط قوت این برنامه را در فارس، تقویت کرده و با ضعف های آن، مقابله کنیم.
نخستین سمینار بین المللی پزشک خانواده که روز ششم دی ماه جاری با حضور کارشناسان، صاحبنظران سراسر کشور، متخصصانی از کشور ترکیه، مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و پزشکان خانواده استان فارس در شیراز آغاز شد، امشب (هفتم دی) به کار خود پایان داد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد