شیراز نیوز
شیراز نیوز

شیراز نیوز

استاندار فارس: آزاد راه شیراز – اصفهان، مهمترین پروژه حمل و نقلی فارس است

شیرازنیوز- استاندار فارس، اولویت اول پروژه های عمرانی استان را آزادراه دانست و گفت: آزاد راه شیراز – اصفهان، مهمترین پروژه حوزه حمل و نقل استان به شمار می رود.

  به گزارش خبرنگار شیراز نیوز، سید محمد علی افشانی، یکشنبه در جلسه بررسی روند اجرای این پروژه افزود: این پروژه را می توان یکی از اقتصادی ترین پروژه های آزادراهی کشور نیز دانست که با بهره برداری از آن تحولات چمشگیری در حوزه حمل و نقل و گردشگری استان روی خواهد داد.
وی ادامه داد: پروژه 220 کیلومتری آزادراه شیراز – اصفهان، علاوه بر اینکه فاصله شیراز تا اصفهان را 130 کیلومتر کوتاه تر می کند، در کاهش مصرف سوخت، استهلاک وسایل نقلیه، کاهش مدت زمان سفر و افزایش ایمنی سفر نیز تاثیرگذار خواهد بود.
افشانی، ضمن تاکید بر لزوم حمایت بانک ها از اجرای این پروژه اظهار کرد: در جلساتی که با معاون اول رییس جمهوری و وزیر راه و شهرسازی و همچنین رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی داشته ایم، تقاضا شد که در لایحه بودجه سال 95 توجه ویژه ای به این پروژه شود.
وی، میزان پیشرفت فیزیکی پروژه آزادراه شیراز- اصفهان را حدود 30 درصد عنوان کرد و ادامه داد: طبق محاسبات انجام شده، برای اجرای این پروژه 17 هزار میلیارد ریال اعتبار لازم است که تاکنون چهار هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده است.
او اظهار کرد: برای سرعت گرفتن روند اجرای پروژه مقرر شد که یک پیمانکار دیگر نیز دعوت به همکاری و برخی قطعات دیگر این پروژه نیز به پیمانکار دیگری واگذار شود تا پروژه در موعد مقرر که سال 97 است به بهره برداری برسد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد