به گزارش خبرنگار شیراز نیوز، سید محمد علی افشانی، یکشنبه در جلسه بررسی روند
اجرای این پروژه افزود: این پروژه را می توان یکی از اقتصادی ترین پروژه
های آزادراهی کشور نیز دانست که با بهره برداری از آن تحولات چمشگیری در
حوزه حمل و نقل و گردشگری استان روی خواهد داد.
وی ادامه داد: پروژه 220
کیلومتری آزادراه شیراز – اصفهان، علاوه بر اینکه فاصله شیراز تا اصفهان
را 130 کیلومتر کوتاه تر می کند، در کاهش مصرف سوخت، استهلاک وسایل نقلیه،
کاهش مدت زمان سفر و افزایش ایمنی سفر نیز تاثیرگذار خواهد بود.
افشانی،
ضمن تاکید بر لزوم حمایت بانک ها از اجرای این پروژه اظهار کرد: در جلساتی
که با معاون اول رییس جمهوری و وزیر راه و شهرسازی و همچنین رییس سازمان
مدیریت و برنامه ریزی داشته ایم، تقاضا شد که در لایحه بودجه سال 95 توجه
ویژه ای به این پروژه شود.
وی، میزان پیشرفت فیزیکی پروژه آزادراه
شیراز- اصفهان را حدود 30 درصد عنوان کرد و ادامه داد: طبق محاسبات انجام
شده، برای اجرای این پروژه 17 هزار میلیارد ریال اعتبار لازم است که تاکنون
چهار هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده است.
او اظهار کرد:
برای سرعت گرفتن روند اجرای پروژه مقرر شد که یک پیمانکار دیگر نیز دعوت به
همکاری و برخی قطعات دیگر این پروژه نیز به پیمانکار دیگری واگذار شود تا
پروژه در موعد مقرر که سال 97 است به بهره برداری برسد.