شیراز نیوز
شیراز نیوز

شیراز نیوز

25 تفاهم نامه برای سواد آموزی با نهادهای مختلف منعقد شد

رئیس سازمان سوادآموزی کشور:

شیرازنیوز- معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان سواد آموزی کشور گفت:بر این باور هستیم که کار سواد آموزی بدون مشارکت همه جانبه به سرانجام نخواهد رسید از این رو، 25 تفاهم نامه با نهادها و اداره های مختلف منعقد کرده ایم که تفاهم نامه با انجمن اولیا و مربیان از جمله آنهاست.

  به گزارش شیراز نیوز علی باقر زاده، یکنشبه در همایش مسئولان انجمن اولیا و مربیان اداره های آموزش و پرورش سراسر فارس در شیراز افزود: همچنین 10 عنوان کتاب درسی دوره سواد آموزی برای اقشار مختلف جامعه با توجه به شرایط سنی، جنس و موقعیت شغلی آنها تدوین شده و در اختیار سوادآموزان قرار گرفته است.
وی ادامه داد: درسازمان سواد آموزی کشور با رویکردی متفاوت با گذشته، روش الگوی شمارش برای میزان سواد سنجی را تغییر داده ایم و به جای استفاده از شیوه خود اظهاری از روش ثبتی استفاده کرده ایم.
باقر زاده اظهار کرد: انعطاف پذیر بودن در روش های آموزش و محتوا از رویکرد های سواد آموزی کشور است تا بتوانیم با توجه با شرایط سواد آموزان روش ها و منابع مختلفی را در اختیار آنها قرار دهیم.
وی با اشاره به تاثیر سطح سواد والدین بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان و همچنین رابطه آن بامیزان تحقق اهداف آموزشی و تربیتی آموزش و پرورش افزود: با توجه به این موضوع، سوادآموزی اولیای بیسواد دانش آموزان در دستور کار امسال سازمان سوادآموزی کشور است.
عیسی ملک پور، معاون سواد آموزی آموزش و پرورش فارس نیز در این همایش گفت: بنا بر آخرین آمار، از مجموع 15 هزار اولیای بیسواد دانش آموزان فارس، بیش از 9 هزار و 500 نفر از آنها شناسایی و ثبت نام شده اند و نزدیک به پنچ هزار نفر از این اولیا هنوز جذب سواد آموزی نشده اند

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد