شیراز نیوز
شیراز نیوز

شیراز نیوز

معاون توزیع نیروی برق فارس:خاموشی های برق در این استان 51 درصد کاهش یافت

شیرازنیوز- معاون بهره برداری ودیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان فارس گفت: با انجام برنامه ریزی مناسب از ابتدای سال 94 تا کنون میزان خاموشی ها در این استان 51 درصد کاهش یافت.

  به گزارش دریافتی روز یکشنبه شیراز نیوز از روابط عمومی شرکت برق فارس، حمیدرضا جلایر افزود: در شش ماه نخست سال 94عملکرد پیمانکاران خط گرم (فرمان از راه نزدیک) منجر به جلوگیری از پنج هزار و 174مورد خاموشی با برنامه و تداوم انرژی به میزان بیش از 35 میلیون کیلووات ساعت شده است و صرفه جویی ریالی آن با در نظر گرفتن نرخ دو هزار و 250 ریال به ازای هر کیلو وات ساعت انرژی برق معادل 80 میلیارد ریال است.
وی ادامه داد: به دلیل اقدامات موثر در کاهش میزان خاموشی ها وافزایش تداوم نیرو رسانی، این شرکت از سوی سید اعتضاد مقیمی، مدیرکل دفتر نظارت بر توزیع شرکت توانیر مورد تقدیر قرار گرفت .
وی ادامه داد: شرکت توزیع نیروی برق فارس در چارچوب سیاست های شرکت توانیر برای بهبود شاخص های قابلیت اطمینان، افزایش رضایت مشترکین و مصرف کنندگان برق و ارتقای بهره وری از سال 1392 ایده فعال سازی گروه های خط گرم (فرمان از راه نزدیک) را با رویکرد کارآفرینی و سرمایه گذاری بخش خصوصی در برنامه اجرایی خود قرار داد.
وی اضافه کرد: این شرکت پس ازشش ماه بررسی و تحلیل روش های مختلف ازجمله سرمایه گذاری برای خرید ماشین آلات و تجهیزات خط گرم با هزینه این شرکت، استفاده از توان بخش خصوصی و اجاره کردن تجهیزات پیمانکار بر اساس پرداخت وقت مزدی و شیوه های مختلف دیگر و در نظر گرفتن فواید و تبعات هر یک از روش ها ،شیوه ای نوین با رویکرد کارآفرینی و با کمترین هزینه را اتخاذ کرد .
جلایر اظهارداشت: در این روش تامین تجهیزات و بکارگیری نیروی انسانی برای عملیات خط گرم از طریق برون سپاری به پیمانکاران واگذار شده است.
وی ادامه داد: با توجه به این که نوع قرارداد به صورت شیوه کارآمد کارمزدی است و نه وقت مزدی، مدت زمان و سرمایه ای که شرکت بابت این روش هزینه می کند فقط برای برنامه ریزی عملیات، آموزش خط گرم به پیمانکاران، ابلاغ ضوابط، قیمت گذاری و نظارت است و نتیجه این اقدامات منجر به حداقل رساندن هزینه ها از محل اعتبارات سرمایه ای شده است.
معاون بهره برداری ودیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان فارس اظهارکرد: فعالیت هایی که کارفرمایان آنها متقاضیان پروژه های برقرسانی به مراکز صنعتی و چاه های کشاورزی هستند و نیاز به کار در محدوده شبکه فشار متوسط دارد با پرداخت هزینه توسط متقاضی به پیمانکار خط گرم انجام می پذیرد.
جلایر ادامه داد: از آنجا که این هزینه درصد بسیار ناچیزی از سرمایه گذاری متقاضی است و از سوی دیگر باعث تسریع زمان وصل انشعاب به شبکه نیز می شود، با استقبال خوبی از سوی متقاضیان رو به رو شده است

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد