شیراز نیوز
شیراز نیوز

شیراز نیوز

آل سعود نمی تواند در مقابل خشم مردم جهان از اعدام نمر مقاومت کند

امام جمعه موقت شیراز:

شیراز نیوز- امام جمعه موقت شیراز گفت: رژیم آل سعود نمی تواند در مقابل موجی که از خشم مردم جهان برای اعدام ناحق روحانی مبارز شیخ نمر باقر النمر ایجاد شده، مقاومت و ایستادگی کند.

  به گزارش شیراز نیوز حجت الاسلام والمسلمین سید ابوفاضل رضوی اردکانی، یکشنبه در جمع مردم شیراز که در اعتراض به
اعدام شیخ نمر باقر النمر توسط رژیم آل سعود در حرم مطهر شاهچراغ (ع) گرده آمده بودند، افزود: رژیم آل سعود درپی نابودی جهان اسلام و ترویج اسلام آمریکایی است.
وی ادامه داد: جنایت های آل سعود از جمله شهادت حجاج ایرانی در سال 66، حادثه منا در مهرماه 94، جنگ نابرابر در سوریه، عراق و یمن نمونه هایی از عملکرد رژیم آل سعود علیه مسلمانان و با هدف نابودی اسلام است.
او بیان کرد: شهادت فقیه مجاهد و شخصیت برجسته عربستان سعودی، آیت الله شیخ نمر باقر النمر رهبر شیعیان و پیروان مکتب اهل بیت (ع) در کشور عربستان برای همه انسان های آزادیخواه جهان و مسلمانان دنیا به ویژه پیروان مکتب اهل بیت (ع) بسیار تاسف بار است.
امام جمعه موقت شیراز گفت: نابخردان آل سعود نمی فهمند که افرادی مانند صدام، قذافی و حسنی مبارک به سرنوشت ذلت بار دچار شدند و بی شک جنایت های آل سعود هم بیانگر سقوط و نابودی آنهاست.
امام جمعه موقت شیراز افزود: خاندان آل سعود که جنایت های غیر انسانی و دد منشانه را بر مسلمانان مظلوم تحمیل می کنند وابسته به مزدوران انگلیس و آمریکا هستند و اعدام آیت الله نمر اولین و آخرین جنایت این قوم ظالم نیست.
رضوی اردکانی اظهار کرد: آمریکا و انگلیس برای دستیابی به اهداف خود در منطقه و منابع غنی کشور عربستان، خاندان آل سعود را در اختیار گرفته و از این خاندان نادان برای مقابله با مسلمانان استفاده می کنند.
امام جمعه موقت شیراز افزود: شیخ نمر یکی از قهرمانان دنیای اسلام بود که به دلیل حفظ دین خود امر به معروف و نهی از منکر می کرد و خون وی به ناحق ریخته شد اما ظالمان باید بدانند که ظلم پایدار نیست و وعده حق در برابر دولت آل سعود هم عملی خواهد شد.
رضوی اردکانی اضافه کرد: همه ملت های جهان و اربابان آل سعود از جمله آمریکا، انگلیس و اسراییل می دانند که جنایت ها و اعدام شیخ نمر، نقشه ای برای تسلط بر منطقه و جلوگیری از صدور انقلاب اسلامی است.
وی گفت: حکومت آل سعود و دشمنان انقلاب اسلامی باید بدانند صدور انقلاب اسلامی به وسیله توپ، تانک و اسلحه نیست بلکه انقلاب اسلامی با نفوذ بر قلب ها جای خود را در میان مردم دنیا باز کرده است و این معنای واقعی صدور و گسترش انقلاب اسلامی است.
او افزود: آل سعود از زمان پیروزی انقلاب اسلامی از نخستین گروه هایی بود که در برابر انقلاب مردمی ایران موضع گرفت و در مقابل آن ایستاد و بر اساس اسناد محرمانه ای که از جنگ تحمیلی هشت ساله وجود دارد، کیته توزی و حمایت های مالی عربستان به دشمن مهاجم در این جنگ نیز موجود است.
رضوی اردکانی اظهارداشت: چرا امروز سازمان های حقوق بشر، نهادهای مدافع آزادی و مجامع بین المللی در برابر برخوردها و جنایت های ناحق رژیم آل سعود ساکت هستند؟ و می توان گفت تنها هدف آنها از این جنایت ها و سکوت ها، انقلاب اسلامی است.
وی با بیان اینکه امروز ما شاهد انفجار نور انقلاب اسلامی در سراسر دنیا هستیم، گفت: خاندان آل سعود همواره به دنبال مقابله با شیعیان بودند و امروز سهم آل سعود در جنایت ها، خون ریزی های و تقویت تروریست در جهان اسلام کم نیست.
امام جمعه موقت شیراز ادامه داد: امروز نگاه جهان اسلام و ملت های مظلوم منطقه به ایران است لذا باید با حساسیت و دقت از نعمت ولایت فقیه و وحدت و انسجام داخل کشور مراقبت کنیم.
رضوی اردکانی در بخش دیگری از مطالب خود به دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری که هفتم اسفندماه 94 برگزار خواهد شد، اشاره کرد و گفت: نباید امروز به بهانه انتخابات فضایی فراهم شود که اتحاد داخلی از بین برود و فتنه 88 تکرار شود چرا که در این برهه از زمان همگان نیازمند بصیرت هستیم.
شیخ نمر باقر النمر یکی از برجسته ترین زندانیان سیاسی عربستان بود که در تاریخ 23 مهر 1393 به اتهام انتقاد از حکومت عربستان به اعدام محکوم شد.
دادگاه تجدید نظر و دیوان عالی عربستان حکم اعدام وی را تایید کرد که این مساله مورد اعتراض علما، اندیشمندان و سازمان های اسلامی و بین المللی قرار گرفت اما با این وجود این روحانی شیعه روز یازدهم دی ماه جاری به همراه 46 نفر از زندانیان جرایم تروریستی در عربستان اعدام شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد