شیراز نیوز
شیراز نیوز

شیراز نیوز

برخی از روی حب و بغض، روند بررسی صلاحیت ها را زیرسوال می برند

رئیس ستاد انتخابات استان فارس:

شیرازنیوز- رییس ستاد انتخابات استان فارس گفت: برخی از روی حب و بغض های خطی، جناحی و سیاسی، روند بررسی صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس در این استان را زیرسوال می برند.

  هادی پژوهش جهرمی، روز یکشنبه در گفت و گو با شیراز نیوز افزود: این افراد و جریان ها در فضای مجازی و غیر مجازی و در سخنرانی ها و صحبت ها این گونه مطرح می کنند که فرمانداری ها و مراکز حوزه انتخابیه اصلی در بحث رسیدگی به صلاحیت ها با جدیت ورود پیدا نکرده اند و به نوعی آنها را به سهل انگاری متهم می کنند.
وی ادامه داد: همان گونه که پیشتر نیز اعلام کرده ایم، در بررسی روند صلاحیت افراد، ملاک عمل ما قانون است و تمام مراحل بررسی صلاحیت ها مطابق قانون پیش خواهد رفت.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس بیان کرد: ما هیچ حب و بغضی نسبت به هیچ فرد یا جریانی نداریم و فرمانداران با بی طرفی کامل روند صلاحیت ها را بررسی می کنند.
پژوهش جهرمی گفت:روندرسیدگی به صلاحیت ها این گونه است که اعضای هیات های اجرایی،افرادی راکه نمی شناسد مورد بررسی بیشتر و دقیق تری قرار می دهند و برخی فرمانداری ها حتی این افراد را فراخوانده اند و برای شناخت بیشتر با آنها مصاحبه انجام داده اند و در کنار انجام این مراحل، بررسی های محلی و اطلاعات واصله از مراجع چهارگانه نیز وجود دارد.
وی افزود: برخی انتظار دارند که ما بودن دلیل، سند و مدرک اقدام به رد صلاحیت افراد کنیم که چنین چیزی ممکن نیست چرا که قانون اجازه چنین کاری را نمی دهد.
رییس ستاد انتخابات استان فارس، به کار بردن تعابیری همچون 'تایید صلاحیت فله ای' از سوی برخی افراد و جریان های مغرض را اقدامی در جهت ملتهب و متشنج کردن فضای انتخاباتی کشور دانست و گفت: اینکه گفته شود اعضای هیات های اجرایی با تایید گسترده صلاحیت افراد به دنبال این هستند تا بار را بر روی دوش شورای نگهبان بگذارند، اینها فقط برداشت های شخصی است که بعضا ریشه در حب و بغض های خطی و سیاسی دارد.
پژوهش جهرمی اضافه کرد: در جریان بررسی و تایید یا رد صلاحیت ها، فرمانداران به تنهایی تعیین کننده نیستند بلکه هیات های اجرایی که معتمدان مردم بوده و از فیلتر شورای نظارت نیز گذشته اند، کار بررسی صلاحیت ها را انجام می دهند.
وی، 14 دی ماه جاری را پایان مهلت بررسی صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس بیان کرد و گفت: در روند بررسی پرونده ها چنانچه فردی از سوی مراجع چهارگانه مورد تایید واقع شده و در تحقیقات محلی نیز مورد خاصی گزارش نشده است طبق قانون تایید صلاحیت خواهد شد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فارس افزود: در مجموع هرگونه رد یا تایید صلاحیت بر اساس قانون خواهد بود و صلاحیت هیچ فردی بودن مدارک و مستندات قانونی نه رد خواهد شد و نه تایید.
پژوهش جهرمی ادامه داد: برخی ادعای تایید صلاحت گسترده و بی حساب و کتاب داوطلبان را مطرح می کنند و این در حالی است که هنوز صورت جلسه تایید یا رد صلاحیت هیچ داوطلبی امضا نشده است.
وی گفت: ملتهب و متشنج کردن فضای انتخاباتی استان فارس در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال دولت، ملت، همدلی و همزبانی نامگذاری شده و در شرایط حساس کنونی منطقه ای و بین المللی که نیازمند حضور حداکثری و پرشور مردم در انتخابات هستیم، به نفع این استان و نظام و همچنین در جهت منافع ملی نبوده و نخواهد بود.
دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری به طور همزمان هفتم اسفند 94 برگزار می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد