شیراز نیوز
شیراز نیوز

شیراز نیوز

زندان ، شلاق و انفصال از خدمت در انتظار متهمان پرونده حمله به مطهری

شیرازنیور- مصطفی ترک همدانی وکیل مدافع پرونده حمله به علی مطهری در شیراز سرانجام پس از دو روز که از صدور احکام بدوی این متهمان می گذرد ، جزئیات آن را اعلام و بیان داشت : انفصال از خدمات دولتی ، شلاق و زندان برای 11متهم پرونده صادر شده است .

  ترک همدانی شامگاه یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگارشیراز نیوز جزئیات این احکام را بیان کرد و گفت :برای شش نفر از حمله کنندگان 10 ضربه شلاق و دو ماه حبس تعیین شده و این حکم به مدت دو سال جنبه تعلیقی دارد.
وی همچنین احکام دو نفر دیگر از حمله کنندگان را چهار ماه و نیم زندان و 37ضربه شلاق اعلام کرد و گفت این احکام نیز به مدت یک سال جنبه تعلیقی دارد .
وکیل مدافع علی مطهری همچنین احکام سه نفر از دعوت کنندگان و مسئولان دانشگاه شیراز را اعلام کرد و بیان داشت :برای یک نفر در این پرونده مسئولیت داشته دو سال انفصال از خدمت تعیین شده که این حکم دو سال نیز جنبه تعلیقی دارد .
وی ادامه داد: برای یک نفر دیگر از مسئولان دوسال انفصال از خدمات گردیده و این حکم نیز قطعی است .
ترک همدانی همچنین حکم یکی از دانشجویان که از متهمان این پرونده بشمار می رود را پرداخت 10میلیون ریال جزای نقدی اعلام کرد.
وی با بیان اینکه احکام صادره بدوی است احتمال صدور تجدید نظر خواهی را منوط به نظر شخصی موکلش علی مطهری دانست .
علی مطهری ساعت 16 روز دوشنبه 18 اسفند وارد فرودگاه شیراز شد و قرار بود ساعت 30 : 18 دقیقه همان روز در سالن حکمت دانشگاه شیراز سخنرانی کند.
بنا به گزارش رسانه ها، تعدادی از این افراد که موتورهای سنگین به همراه و نقاب بر چهره داشتند در میدان گل سرخ که در خروجی بلوار فرودگاه قرار دارد به دور خودرو حامل مطهری حلقه زدند و جلوی حرکت آن را گرفتند و شیشه های آن را شکستند.
پس از حمله موتورسواران به خودرو مطهری ، این وسیله نقلیه به کلانتری مستقر در مسیر فرودگاه شیراز منتقل شد ، این نماینده مجلس که به دعوت تشکل دانشجویی فرهنگ و سیاست دانشگاه شیراز برای سخنرانی در این دانشگاه به شیراز رفته بود، تا چند ساعت همچنان برای ایراد سخنرانی اصرار داشت اما موتورسواران هم همچنان در بیرون کلانتری حضور داشتند.
مطهری از حدود ساعت 4 بعدازظهر که وارد شیراز شد تا حدود ساعت 30 : 19 شب برای حفظ امنیت در کلانتری حضور داشت ولی با لغو برنامه سخنرانی او ، به فرودگاه شیراز منتقل شد و در ساعت 9 شب به تهران بازگشت.
این در حالی بود که وی تاکید داشته برای سخنرانی و به دعوت دانشگاه به شیراز آمده است و باید مقدمات برگزاری جلسه فراهم شود اما مسئولان وقت استانی و شهرستانی شیراز سعی داشتند او را متقاعد به برگشت به تهران کنند

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد