شیراز نیوز
شیراز نیوز

شیراز نیوز

فرماندار شیراز: همه داوطلبان مشهور انتخابات مجلس دهم در هیات های اجرایی تایید صلاحیت شدند

شیرازنیوز- فرماندار شیراز گفت: از 285 داوطلب ثبت نامی برای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شیراز 256 نفر شامل همه داوطلبان مشهور در بررسی های هیات های اجرایی و استعلام های دریافتی از وزارت کشور تایید صلاحیت شدند.

  به گزارش شیراز نیوز، حیدر عالیشوندی سه شنبه در نشستی خبری با اشاره به پایان مهلت ده روزه بررسی صلاحیت داوطلبان در هیات های اجرایی در 14 دی 94 افزود: 256 داوطلب تایید صلاحیت شده را 213 داوطلب مرد و 43 داوطلب زن تشکیل می دهند.
وی اظهار کرد: شش نفر از داوطلبان انتخابات مجلس دهم در حوزه انتخابیه شیراز نیز انصراف داده اند.
فرماندار شیراز ادامه داد: 23 تن از داوطلبان ثبت نامی نیز در هیات های اجرایی رد صلاحیت شدند که از این تعداد، 17 نفر مرد و شش نفر زن هستند.
وی گفت: داوطلبان رد صلاحیت شده می توانند با مراجعه به فرمانداری شیراز دلایل احراز نشدن صلاحیت خود را به صورت کتبی دریافت و از فرصت قانونی چهار روزه برای درخواست بررسی مجدد صلاحیت در هیات های اجرایی و اعلام اعتراض استفاده کنند.
عالیشوندی اظهار کرد: هیات های اجرایی انتخابات در شهرستان شیراز از همه ابزارها و ظرفیت ها برای ضایع نشدن حقوق داوطلبان و رعایت عدالت در بررسی صلاحیت ها بهره گرفت.
وی ادامه داد: با توجه به احتمال غرض ورزی در تحقیقات میدانی محلی، بهترین راه برای شناخت داوطلبان غیرمشهور به هیات اجرایی انتخابات بود و در این زمینه حدود 185 نفر از داوطلبان برای مصاحبه به این هیات دعوت شدند و ملاک تایید صلاحیت آنها در هیات اجرایی کسب رای اعتماد دست کم نصف به علاوه یک اعضای این هیات بود.
فرماندار شیراز گفت: در این زمینه 10 جلسه حدود چهار ساعته با حضور اعضای هیات اجرایی انتخابات در شهرستان شیراز و دعوت از داوطلبان انتخابات برگزار شد و در این جلسات، هریک از داوطلبان به صورت آزادانه نظر و دیدگاه خود را مطرح می کرد و در نهایت هیات اجرایی با توجه به توانمندی های فرد، در مورد صلاحیت افراد برای تصدی نمایندگی مجلس نظر می داد.
عالیشوندی بیان کرد: هیچ داوطلب مشهوری در مرحله بررسی صلاحیت ها بر اساس مستندهای قانونی در هیات های اجرایی در شهرستان شیراز رد صلاحیت نشده است.
فرماندار شیراز همچنین گفت که از 29 داوطلب ثبت نامی برای انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، دو تن از داوطلبان تاکنون انصراف خود را اعلام کرده اند.
انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری به طور همزمان جمعه هفتم اسفند در سراسر کشور برگزار می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد