شیراز نیوز
شیراز نیوز

شیراز نیوز

اجرای 400 بازدید از مراکز عرضه قلیان در شیراز / مرحله نخست اخطار کتبی

شیراز نیوز - کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهدای والفجر شیراز، گفت: با هدف تغییر رفتار در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی عرضه کننده قلیان در شیراز با انجام 400 بازدید طرح ضربتی تذکر به عرضه کنندگان قلیان اجرا و در مرحله نخست به متخلفان تذکر کتبی داده شد.

  به گزارش دریافتی  شیراز نیوز از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ، حمیدرضا مفیدی افزود: این طرح در راستای اجرای قانون جامع مهار و مبارزه ملی با دخانیات، از سوی واحد بهداشت محیط این مرکز انجام شده است.
وی اظهار داشت : در این طرح از تمامی مکان های هدف شامل چایخانه ها، کافی شاپ ها، رستوران ها و باغ ها، طی سه مرحله بازدید به عمل آمد و در خصوص عوارض مصرف قلیان و شیوه برخورد با متخلفان، آموزش های لازم به متصدیان ارایه شد.
او با بیان اینکه در طرح ضربتی جمع آوری قلیان، بیش از 400 بازدید انجام گرفته است، ادامه داد: در این بازدیدها، متخلفان، برای آخرین بار، اخطار کتبی عدم عرضه دخانیات را دریافت کردند.
کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهدای والفجر شیراز، اضافه کرد: مصرف هر وعده قلیان، معادل 40 نخ سیگار است و بروز بسیاری از سرطان ها، ارتباط مستقیمی با مصرف دخانیات دارد.
مفیدی با تاکید بر اینکه واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت شهدای والفجر شیراز، با قاطعیت با متخلفان برخورد قانونی، دارد، از عموم شهروندان خواست، در صورت مشاهده عرضه قلیان در مراکز و اماکن، با شماره کشوری 190 تماس بگیرند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد